10 grudnia 2010

Kluski tarte

Gdyby zapytać się mojej pociechy: CO CHCESZ DZIŚ NA OBIAD? w 90% padnie odpowiedź KLUSKI.
Oj tak nasza rodzina to rodzina kluskowych potworów :)
Były już kluski białe, teraz pora na szare czyli tarte.
Ilość tartych ziemniaków uzależniamy od tego jak bardzo szare mają być. Im więcej tym bardziej szare ;)


KLUSKI TARTE

5-6 ziemniaków
3 ziemniaki zetrzeć na tarce
3-4 łyżki mąki ziemniaczanej
1 jajko

Ziemniaki obrać i ugotować. Po ugotowaniu przecisnąć przez praskę lub dokładnie utłuc.
3 ziemniaki zetrzeć na tarce.
W misce połączyć jedne z drugimi, dodać mąkę ziemniaczaną i jajko i dokładnie wyrobić na jednolitą masę. Masa nie może być rzadka ( w razie potrzeby podsypać mąką ziemniaczaną).
Wykulać kluseczkę.

W garnku zagotować wodę, posolić, wrzucić kluski i gotować do miękkości (czyli jak wypłyną to jeszcze 1 minutkę )

SMACZNEGO :)

15 komentarzy:

  1. Ale mam ochote na taką kluseczke...chyba sie jutro zmobilizuje.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. zapisuje przepis bo cos mi sie wydaje, ze i moja pociecha polubi te kluski! :-)
    i pytanie: ile z tego przepisu wychodzi klusek??

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu: mobilizuj się ;)

    Cudawianki: cieszę się. Dzieci chyba w ogóle lubią kluski. Ile wychodzi... nie liczyłam, ale pojadło sobie porządnie 1 dziecko i 2 osoby dorosłe i zostało trochę na drugi dzień ;) - odsmażyliśmy na patelni i też były pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne kluseczki:) U mnie też są bardzo lubiane:)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. i ja do wielbicieli klusek wszelkich należę :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm... lubie takie, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. dla mnie kluchy to też jedno z ulubionych dań :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kluski...? w każdej wersji!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja rodzina w tej kwestii też się nie wyłamie. Po prostu uwielbiamy kluchy, klusie itp.
    Oj, zjadłabym sobie, zjadła:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. zaraz se naprodukuje takich kluseczków, a do tego roladki khe khe khe

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam, jak apetycznie na mnie patrzą...

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy27.1.13

    to sa pyzy ziemniaczane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy, bo oczywiście imienia nie umiesz podać. Pyzy ziemniaczane maja w środku niedzienie mięsne.

      Usuń
  13. Anonimowy9.4.13

    U mnie dziadek nalewał sobie na talerz tej gęstej wody po ugotowaniu klusek, doprawiał pieprzem, dolewał sosu i parę klusek.Nazywało się to "polewka".Ja tak robię do tej pory.Pycha!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)